Thursday, August 14, 2014

ဘယ္လား ညာလား


မၾကာေသးမီ္က ျမန္မာႏိုင္ငံရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ညာဘက္ဦး ေႏွာက္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကိုအသားေပးေလ့က်င့္သင္ၾကားသည့္ ေက်ာင္းမ်ားဖြင့္လာၾကသည့္အခါ ျမန္မာျပည္မွ ကေလးမိဘေတြ လႈပ္လႈပ္ရွားရွားျဖစ္သြားၾက၏။ မိဘဆိုသည္မွာ သားသမီးကိုအေကာင္းဆံုး ေတြခ်ည္းသာျဖစ္ေစခ်င္သည့္ အတြက္ ကေလးမ်ား၏ဉာဏ္ရည္ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကို ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပး မည္ဆိုေသာ ထုိေက်ာင္းမ်ားကို မိဘအေတာ္မ်ားမ်ား စိတ္ဝင္စား နားစြင့္ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ေက်ာင္း မ်ားက  တစ္နာရီသင္ၾကားခ ျမန္မာေငြက်ပ္ေျခာက္ေသာင္းနီး ပါးျဖစ္သည့္အတြက္ ေစ်းႀကီး သည္ဟုေျပာႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ အခ်ဳိ႕မိဘမ်ားက သားသမီးပညာ ေရးအတြက္ မည္မွ်ပင္ကုန္ကုန္ သံုးစြဲရန္လက္မတြန္႔ၾက။ သား သမီးမ်ားကို ထိုေက်ာင္းမ်ားသ႔ို ပို႔ကုန္ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕မိဘမ်ား ကေတာ့ ညာဘက္ဦးေႏွာက္ပညာ သင္ၾကားေရးဆိုသည္ကိုမသိ ေသးၾကသည့္အတြက္ စူးစမ္းေလ့လာေနဆဲျဖစ္သည္။

 တကယ္တမ္းတြင္ အေမရိ ကန္ႏွင့္  အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား၌ ဘယ္ဦးေႏွာက္၊ ညာဦးေႏွာက္ အေျချပဳသင္ၾကားေရးက ၁၉၈၁ ခုႏွစ္ေလာက္ကစတင္ခဲ့တာျဖစ္ သည္။ ထုိႏွစ္မွာ ေဒါက္တာေရာ္ ဂ်ာစပယ္ရီဆိုသူက ဦးေႏွာက္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေလ့လာမႈနည္း ပညာဆိုင္ရာႏိုဗယ္ဆုကို ဆြတ္ခူးခဲ့ သည္။ သူက ဦးေႏွာက္မွာ ဘယ္ ညာႏွစ္ခန္းခြဲၿပီး  သီးျခားလုပ္ ေဆာင္မႈႏွင့္ အလုပ္လုပ္ပံုကို သက္ေသျပႏိုင္ခဲ့၏။ ၁၉၉၀ ျပည့္ ႏွစ္မ်ားကိုေတာ့ ထုိအခ်ိန္က သမၼတေဂ်ာ့ဘုရ္က ဦးေႏွာက္ ေလ့လာမႈႏွစ္မ်ားဟုပင္ ေၾကညာဖူးသည္။

ထုိႏွစ္ေတြမွာ ဦးေႏွာက္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သုေတသနအ မ်ားအျပားေပၚထြက္လာၿပီး ဦး ေႏွာက္ႏွင့္လူ၏ေလ့လာပံုဆက္ စပ္ေနမႈကိုလည္း အေတာ္မ်ား မ်ားေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။

အဆိုပါေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားအရကေလးသူငယ္အပါအဝင္ လူေတြကို အုပ္စုႏွစ္မ်ဳိးခြဲႏိုင္သည္ဟု ေဒါက္တာေရာ္ဂ်ာစပယ္ရီက ရွင္းျပထားသည္။ ဘယ္ဦးေႏွာက္ ႏွင့္ညာဦးေႏွာက္ဖြံ႔ၿဖိဳးသူမ်ားဟူ၍ ျဖစ္သည္။

 ‘ဘယ္ဦးေႏွာက္သမားက အစီအစဥ္လိုက္အတိအက်ပံုမွန္ လုပ္ရတယ္။ က်ဳိးေၾကာင္းဆက္ လုပ္တတ္တယ္။ ညာသမားက တီထြင္ဖန္တီးမႈအားသန္တယ္။ စိတ္ကူးတီထြင္မႈသန္တယ္။ ဘယ္ဦးေႏွာက္ကေလးေတြက စာေတြ၊ အလုပ္ေတြကို ကိုယ့္ဘာ သာလုပ္ရတာႀကိဳက္တယ္။ ညာ ဦးေႏွာက္သမားေတြကက်ေတာ့ စာေတြကို ဆရာနဲ႔ပံုေဖာ္ေဆြးေႏြး ရတာကိုပိုႀကိဳက္တယ္။ ေက်ာင္း စာေတြကိုလုပ္ရတာမႀကိဳက္ဘူး’

 မ်ားေသာအားျဖင့္ ႏိုင္ငံ အေတာ္မ်ားမ်ားမွ လက္ရွိပညာ ေရးစနစ္ႏွင့္သင္ၾကားပံုမ်ားမွာ ဘယ္ဦးေႏွာက္ေက်ာင္းသားမ်ား အတြက္ အဓိကလိုျဖစ္ေနသည္။ စာေရးစာဖတ္ကဲ့သို႔အရာေတြမွာ အဓိကထားေနသည့္အတြက္ ဦး ေႏွာက္ညာဘက္ဖြံ႔ၿဖိဳးသူကေလး မ်ားမွာ ထုိသင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းမ်ား ႏွင့္သင္ၾကားရသည့္အခါ အေတာ္ပင္ပန္းၾကသည္။ သူတို႔က သင္ ခန္းစာမွာအာ႐ံုစိုက္လို႔မရ။ ထုိ႔ ေၾကာင့္ ကေလးမ်ားကိုဦးေႏွာက္ ညာဘက္ဖြံ႕ၿဖိဳးသူမ်ားဟု ခြဲျခား သိပါက ဦးေႏွာက္ညာဘက္သမား တို႔အတြက္ အားသာသည့္နည္း လမ္းမ်ားပါေသာ စာသင္႐ိုးမ်ား ျဖင့္ စာသင္ရန္ႀကိဳးပမ္းလာၾက သည္။

ထုိအခါ ဦးေႏွာက္ညာဘက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမွကုိ အသားေပးသင္ၾကား မည့္သင္ခန္းစာမ်ား၊ ေက်ာင္းမ်ား ကလည္း ကမၻာတစ္ဝန္းေပၚ ေပါက္လာသည္။ ပြင့္လင္းစြာ ေျပာရလွ်င္ ကေလးငယ္မ်ားကိုအခ်ိန္ေပးကာ သင္ရေသာ ဦးေႏွာက္ညာ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈအသားေပး သင္ခန္းစာမ်ားႏွင့္စာသင္ေရး အေထာက္အကူပစၥည္းမ်ားက ေစ်းႀကီးသည္။ ဆရာမ်ားကို လည္း သီးသန္႔ေလ့ က်င့္သင္ၾကားရန္လိုသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိသင္တန္းေက်ာင္းမ်ားကလည္း ပညာသင္စရိတ္ေစ်းႀကီးေသာ ေက်ာင္းမ်ားျဖစ္လာ၏။

‘‘စိတ္ေတာ့ဝင္စားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္နာရီေျခာက္ေသာင္း ကေတာ့ မ်ားလြန္းအားႀကီးတယ္။ သူတို႔ေက်ာင္းက ဆရာေတြရွင္းတာ က်ေတာ့ ညာေရာ၊ ဘယ္ေရာ အလုပ္လုပ္ဖို႔ ကေလးအသက္ (၇)ႏွစ္မတိုင္ခင္မွာ ေလ့က်င့္သင္ ၾကားေပးရမယ္လို႔ေျပာတယ္’’

   ရန္ကုန္မွ ညာဘက္ဦး ေႏွာက္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေက်ာင္းမ်ားကို ေလ့လာေနသူကေလးမိခင္တစ္ ဦးကေျပာျခင္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ယခုမွေခတ္စားလာေသာ အဆိုပါေက်ာင္းမ်ဳိးက အေမရိ ကန္၊ ဂ်ပန္၊ စင္ကာပူႏွင့္ ႏိုင္ငံ အေတာ္မ်ားမ်ားမွ ကေလးမိဘ ေတြအၾကားမွာ ေရပန္းစားေန သည္မွာၾကာၿပီျဖစ္၏။ ထုိေက်ာင္းမ်ားထဲတြင္ ဟီဂု႐ု (Heguru) ေက်ာင္းႏွင့္ ရွီခ်ီဒါေက်ာင္းမ်ား သည္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာ ဦးေႏွာက္ညာ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပညာႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အႀကီးဆံုးေက်ာင္းမ်ားျဖစ္ၿပီး စင္ကာပူႏွင့္မေလးရွားႏိုင္ငံေတြ တြင္လည္း ေက်ာင္းခြဲအမ်ားအျပား ဖြင့္လွစ္ထားသည္။

ဟီဂ႐ုေက်ာင္းမ်ားတြင္ ငါး ႏွစ္မွေျခာက္ႏွစ္ကေလးမ်ားကို ညာဘက္ဦးေႏွာက္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈျဖစ္ေစ သည့္သင္ခန္းစာမ်ား စတင္သင္ ၾကားေပးေနၾကသည္။

မိဘမ်ား၏ အားေပးေထာက္ခံမႈကိုလည္း  ေကာင္းစြာရထား သည္။  ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက ညာဘက္ ဦးေႏွာက္ပညာေရးေက်ာင္းတစ္ ခုျဖစ္သည့္  ရွီခ်ီဒါေက်ာင္းမွ ပါေမာကၡမာကိုတုိရွီခ်ီဒါက ‘‘ဒီ စနစ္က ကေလးေတြကို စိတ္ကူး ယဥ္တီထြင္ဖန္တီးမႈပိုဖြံ႕ၿဖိဳးလာ ေအာင္ ကူညီေပးတာပါ။ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈနဲ႔ ေမတၱာကိုအေျခခံ ထားတဲ့ ပညာေရးစည္းမ်ဥ္းသစ္ ပါ’’ဟု ညာဦးေႏွာက္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈပညာ ေရးအေၾကာင္းကို  ရွင္းျပထား သည္။

   သို႔ေသာ္လည္း ညာဦးေႏွာက္ ပညာေရးႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ေကာင္းသတင္းေတြခ်ည္းပဲရွိ သည္ေတာ့မဟုတ္။ ခါးခါးသီး သီးဆန္႔က်င္သူမ်ားလည္း အမ်ားအျပားရွိပါသည္။ အပိုပသာဒေတြဟုလည္း ဆုိသူေတြကဆိုၾက၏။ ပညာေရးကိုစရိတ္အပိုကုန္က်ေအာင္လုပ္ေနသည္ဟုလည္း ေထာက္ျပသူ ကေထာက္ျပသည္။ ဝါရွင္တန္ပို႔စ္သတင္းစာမ်ားမွာ ညာဦးေႏွာက္ပညာေရးအယူ အဆကို  ေထာက္ခံသူမ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္သူမ်ားက အျပန္အလွန္ေဆာင္းပါးမ်ားေရးၿပီး ျငင္းခုံၾကသည္။ အေမရိကန္အေျခစိုက္ ဂ်ိန္းစ္မက္ေဒၚနယ္ေဖာင္ေဒးရွင္းပညာရွင္ေဒါက္တာဂြၽန္တီဘ႐ူရာဆိုသူက  ဦးေႏွာက္ႏွင့္ ပညာေရးဆက္စပ္အလုပ္လုပ္ပံုကို လူေတြေသ ခ်ာအတိအက်မသိရွိရေသးပါဟုဆုိသည္။

‘‘မီဒီယာေတြနဲ႔ လူေတြက စိတ္ဝင္စားေနၾကေပမယ့္ ေလာ ေလာဆယ္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဦး ေႏွာက္ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈနဲ႔ အာ႐ံုေၾကာလုပ္ ေဆာင္ခ်က္ေတြ၊ နားလည္္မႈေတြက ပညာေရးသင္ၾကားေလ့က်င့္ ပံုနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတာကို ကြၽန္ေတာ္တို႔အေသအခ်ာမသိေသးပါဘူး’’

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မေထာက္ခံသူ ရွိေသာ္လည္း ေထာက္ခံသူမ်ားပို မ်ားေနသည္ကို ကမၻာတစ္ဝန္း ပိုမိုတြင္က်ယ္လာေသာ ညာဦးေႏွာက္ပညာေရးေက်ာင္းမ်ားက သက္ေသထူေနသည္။  ညာဦး ေႏွာက္ပညာေရး ဆရာမ်ားေလ့ က်င့္ပညာေရးသင္ေက်ာင္းမ်ား လည္းရွိလာၿပီး  ညာဦးေႏွာက္ပညာေရးအတြက္ သင္ခန္းစာမ်ား၊အေထာက္အကူပစၥည္းမ်ား တီထြင္  ေရာင္းခ်သူေတြလည္း စီးပြားျဖစ္လာေနၾကၿပီ။

မၾကာေသးမီက ဒီမိုကေရ စီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈႏွင့္ ကမၻာႀကီး သို႔တံခါးဖြင့္ေပးလိုက္ေသာအခါ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ဝင္ေရာက္လာ သည့္အရာမ်ားတြင္ ညာဦးေႏွာက္ပညာေရးအထူးျပဳေက်ာင္းလည္း ပါဝင္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သမား႐ိုး က် ဘယ္ပညာေရးမွလမ္းခြဲၿပီး ကိုယ့္ကေလးကိုေနာက္ဆံုးေပၚညာဦးေႏွာက္ပညာေရးႏွင့္ မိတ္ဆက္ေပးခ်င္သလား။ ျမန္မာျပည္မွာရေနၿပီျဖစ္သည္။

 ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္က မိဘမ်ားအေနျဖင့္ ကေလးပညာ ေရးအတြက္ ဘယ္လား၊ ညာလား ဘယ္လမ္းကိုလိုက္မလဲ။ ေငြသာ ရွိဖို႔ပဲလိုသည္။ ကိုယ့္ဘာသာစိတ္ ႀကိဳက္ေရြးခ်ယ္ၾကပါကုန္။      ။

ထားထားျမင့္

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...