
ကခ်င္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ၾကစဥ္က ျမင္ကြင္းတစ္ခု။
ဓာတ္ပံု – သက္ဦးေမာင္
လူမ်ဳိးမေရြး၊ ဘာသာမေရြးမည္သူ႕ကုိမဆုိ အတိဒုကၡေပးႏုိင္သည့္အရာတြင္ အမုန္းတရားလည္း ပါ၏။ အၾကမ္းဖက္မႈလည္း ပါ၏။ စစ္ပြဲလည္း ပါ၏။
အမုန္းေတြ ရပ္ပစ္
ျမန္မာတြင္ ယုံၾကည္သက္ဝင္မႈတုိ႔သည္ အစုစုရွိၾကသည္။ အေသြးအေရာင္တုိ႔သည္လည္း အေထြေထြ အျပားျပား ရွိၾကကုန္သည္။ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ ထုံးတမ္းမ်ားသည္လည္း ေရာင္စုံပန္းမ်ားအလား စုံလင္မ်ားျပား သည္။ ႏုိ႔ႏွင့္ ပ်ားရည္စီးေသာ ခါနန္ျပည္သည္ ျမန္မာျပည္တြင္ ရွိသည္။ သုိ႔ႏွင့္တုိင္ ပန္းေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္ပြင့္ ေနေသာ ေရခံေျမခံတြင္ တစ္ခါတစ္ရံ ပန္းခုတ္ပြဲေတြကတစ္စခန္းထေလ့ ရွိသည္။ ထုိသုိ႔ေသာ ပန္းခုတ္ပြဲတြင္ အမုန္းတရားသည္ အမ်ဳိးသားေရးဝါဒ၊ အမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ သာသနာဟူေသာ မ်က္ႏွာဖုံးကုိ ခန္႔ညားတည္ၾကည္စြာ တပ္ဆင္ဝတ္ဆင္ေလ့ရွိသည္။ အမုန္းတရားသည္ လႊမ္းမုိးႀကီးစုိးေနသည့္ လူမႈအုပ္စုတြင္ မင္းမူႀကီးစုိးလုိသည့္ အခါတုိင္း အမ်ဳိးသားေရးဝါဒတံခါးေပါက္မွ ဝင္ေရာက္လာတတ္သည္။ ထုိအမ်ဳိးသားေရးဝါဒဟူသည့္ ေခါင္းစဥ္ ေအာက္တြင္ အမ်ဳိးအႏြယ္ျဖစ္ျခင္းလည္းပါ၏။ ဘာသာယဥ္ေက်းမႈလည္း ပါဝင္၏။ သာသနာေတာ္ကုိေစာင့္ ထိန္းရမည္ဟူေသာ မစ္ရွင္လည္း မလြဲမေသြပါဝင္၏။
တစ္ခါတစ္ရံ မြန္ျမတ္သန္႔စင္ေသာ အထြတ္အျမတ္ထားစရာျဖစ္သည့္ ယုံၾကည္မႈတန္ဖုိုးတုိ႔သည္
ေသြးစြန္းေစသည့္ျဖစ္ရပ္ျဖစ္စဥ္မ်ားအတြက္ ဇာစ္ျမစ္မ်ား ျဖစ္ေနတတ္သည္။
အမုန္းတရားေၾကာင့္ ျမစ္ဖ်ားခံျဖစ္ေပၚလာသည့္ အၾကမ္းဖက္မႈ၊ ပဋိပကၡတုိ႔သည္ အရပ္သားအစုိးရ လက္ထက္တြင္မွ ေပၚေပါက္လာျခင္းမဟုတ္။ ေခတ္စနစ္တစ္ခုကုိ က်င့္သုံးသည့္ကာလစဥ္တုိင္းတြင္ ထုိထုိ ေသာ အၾကမ္းဖက္မႈ၊ ပဋိပကၡတုိ႔သည္ ျဖစ္ခဲ့၊ ပ်က္ခဲ့သည္သာ ျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔ေသာ
ျဖစ္ရပ္ျဖစ္စဥ္မ်ား ေပၚေပါက္လာတုိင္း အုပ္စိုးသူတုိ႔၏ႏုိင္ငံေရးေအာက္လမ္း အစီအရင္လက္ရာမ်ားျဖစ္သည္ဟူေသာ မ႐ုိးႏုိင္ ေအာင္ ယုိးမယ္ဖြဲ႕ၿပီး ဇာခ်ဲ႕ေလ့ရွိသည္။ မ်က္ေမွာက္တြင္ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ အရွိတရားကုိ လက္ခံရန္ စိတၱ သတိၱခ်ဳိ႕တဲ့ နိမ့္ပါးသည့္ လူမႈအုပ္စုအတြက္ အထက္ပါ စြပ္စြဲခ်က္တုိ႔သည္ လက္စြဲစကားျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏုိင္ သည္။ ၫႊန္းဆုိခဲ့ေသာ အရွိတရားဟူသည္ လူမႈအုပ္စုဘက္အသီးသီးတြင္ ရန္/ငါ ခြဲျခားျခင္းသည္ အႏုအရင့္ အလုိက္ ရွိေနျခင္း၊ အိမ္ရွင္ႏွင့္ဧည့္သည္ဟူေသာ ခြဲျခားသတ္မွတ္မႈတုိ႔ပင္ျဖစ္သည္။
အနီးစပ္ဆုံးသမုိင္းကုိ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ၾကည့္လွ်င္ တစ္ပါတီအာဏာရွင္စနစ္အုပ္စုိးသည့္ ေခတ္ တြင္ပင္ တ႐ုတ္-ျမန္မာ အေရးအခင္းျဖစ္ခဲ့သည္။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ မင္းမူသည့္ ေခတ္ကာလတြင္လည္း မတူညီေသာ ဘာသာေရးႏွင့္ဆက္ႏႊယ္သည့္ အၾကမ္းဖက္မႈပဋိပကၡမ်ားျဖစ္ခဲ့သည္။ ယခု အရပ္သားအစုိးရ လက္ထက္တြင္လည္းအၾကမ္းဖက္မႈပဋိပကၡမ်ားက စီးရီးလုိက္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည္။
ရန္ပြဲမ်ား တန္႔ရပ္
ခ်စ္သူရည္းစား အခ်င္းခ်င္းပင္သတ္ျဖတ္သည့္ သတင္းမ်ား ေပၚထြက္လာသည့္ ေခတ္သည္ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ေခတ္ ျဖစ္သည္။ ဘာသာတူအခ်င္းခ်င္းပင္ ရန္ၿငိဳးရန္စ မရွိဘဲသတ္ျဖတ္သည့္ မႈခင္းျဖစ္စဥ္မ်ားေပၚေပါက္ သည့္ ေခတ္သည္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေခတ္ ျဖစ္သည္။ အုပ္စုဖြဲ႕ခုိက္ရန္ျဖစ္ပြားမႈသည္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေခတ္၏ ဝိေသသျဖစ္သည္။
မၾကာေသးမီက မီဒီယာသတင္းစာမ်က္ႏွာတြင္ မ်က္ႏွာဖုံးသတင္းအျဖစ္ ခန္႔ထည္စြာ ေနရာယူလုိက္
ေသးသည္။ေခတ္ တစ္ေခတ္မွတစ္ေခတ္သုိ႔ အကူးအေျပာင္း၊ စနစ္ေဟာင္းမွ အခြာ၊ စနစ္သစ္သုိ႔ အကူးျဖတ္ သန္းေနၾကရေသာ ကာလစဥ္တြင္ အဘယ္ေၾကာင့္ လူသတ္မႈ၊ လူေသမႈ၊ ေသေၾကာင္း ၾကံစည္မႈ၊ခုိက္ရန္ ျဖစ္ပြားမႈမ်ား ထြန္းေပါက္ေနရသနည္း။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔၏ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းသည္ ရန္လုိေသာလူ႕အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ေနၿပီေလာ။ထြက္ေပါက္
ပိတ္ေန ေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္ေနၿပီေလာ။ ဆင္းရဲမြဲေတမႈျဖင့္ အသားက်ေနေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ၿပီေလာ။ ရန္ပြဲမ်ား တန္႔ရပ္ဖုိ႔သည္ တစ္ဦးခ်င္းတြင္ပါ တာဝန္ရွိသလုိ သက္ဆုိင္ရာ လူမႈအုပ္စု အသီးသီးတြင္ရာႏႈန္းျပည့္ တာဝန္ရွိပါသည္။
စစ္ပြဲမ်ား မ်ဳိးသုဥ္းေစ
စစ္ပြဲ၏ အဓိက႐ုဏ္းကုိ လူတုိင္းမႏွစ္သက္ၾကသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ စစ္ပြဲကုိ အမုန္းတီးဆုံးေသာ သူတုိ႔မွာ စစ္သားမ်ားျဖစ္သလုိ စစ္ပြဲကုိ ခုံခုံမင္မင္ရွိလွသည္မွာလည္းစစ္သားမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ စစ္၏ေဘး ဒုကၡကုိ နဖူးေတြ႕ ဒူးေတြ႕ရွိလွသူတုိ႔မွာ စစ္သားမ်ားကုိယ္တုိင္ပင္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာတုိ႔အတြက္ စစ္ပြဲဟူသည္ သိပ္အစိမ္းႀကီးေတာ့မဟုတ္ေပ။သူရဲေကာင္းကုိးကြယ္သည့္အစဥ္အလာေလးရွိသည့္ ႏုိင္ငံအတြက္
သူရဲေကာင္း တုိ႔ေမြးထုတ္ေပးရာ စစ္ပြဲဟူသည္ ႀကိဳဆုိအပ္ေသာအရာပင္ ျဖစ္လုိ႔ေနတတ္သည္။
ယခုအထိ ျပည္တြင္းစစ္ တာအရွည္ဆုံးေနရာကုိ ထိန္းသိမ္းထားႏုိင္သည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအဖုိ႔ စစ္ပြဲကုိ အဘယ္ေၾကာင့္ တန္႔ရပ္မႏုိင္သနည္းဟူေသာေမးခြန္းက စူးေထာက္စရာပင္ျဖစ္သည္။ ေလာက္
ေလာက္လားလား ေျဖဆုိစရာ မရွိသည့္တုိင္ အဆုိပါေမးခြန္းသည္ ခ်ိန္ခါသင့္တုိင္းေမးျမန္းစူးစမ္းရန္ သင့္လွသည္။
ပေဒသရာဇ္စနစ္ က်ဆုံးၿပီးေခတ္သစ္ႏုိင္ငံေရးစနစ္ကုိ စတင္မိတ္ဆက္ေပးခဲ့ေသာ ကုိလုိနီေခတ္မွ စတင္ၿပီး ျမန္မာတုိ႔သည္ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရးတုိက္ပြဲမ်ားကုိဒုတိယကမၻာစစ္ပြဲႀကီးကုိ ကြၽဲကူး ေရပါ ဆင္ႏႊဲခဲ့ၾကသည္။ သခင္ေပါက္စ၊ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ားသည္ေသနတ္၏ အရသာ၊ ေသနတ္၏ပါဝါကုိ ခုံမင္သြားၾကသည္။
လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ျပည္တြင္းစစ္ပြဲက စတင္သည္။ တ႐ုတ္ျဖဴက်ဴးေက်ာ္မႈကုိလည္း ရင္ဆုိင္ေျဖရွင္း ခဲ့ရသည္။ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒအေျခခံလက္နက္ကုိင္ ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႕အစည္းႏွင့္လည္း စစ္ခင္းရေသးသည္။ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကုိင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္လည္းစစ္အားၿပိဳင္ခဲ့ရသည္။ ျပည္တြင္းစစ္ ေဘာင္က်ယ္လာ၍ ဒီမုိကေရစီ ေဘာင္က်ဳံ႕လာသည္ဟု ေျပာဆုိသတ္မွတ္ရသည္အထိ ျဖစ္လာခဲ့သည္။
ဗကပအေရွ႕ေျမာက္ ဗ်ဴ႐ုိသည္သေဘာတရားေရးရာေၾကာင့္လည္းျဖစ္သလုိ ဥကၠ႒ႀကီးေမာ္၏ ၾသဇာ နယ္ပယ္ ခ်ဲ႕ထြင္လုိမႈေၾကာင့္လည္းျဖစ္သည္။ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကုိင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ စစ္အားၿပိဳင္ရ ျခင္းမွာ ကနဦးတြင္ ခြဲထြက္လုိျခင္း၊ ေနာင္တြင္ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စု ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္အာဏာ ခြဲေဝေရး စသည္တုိ႔သည္ဇာစ္ျမစ္ျဖစ္လာသည္။
စစ္ပြဲမ်ား၏ ဇာစ္ျမစ္သည္ တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ ပုံသဏၭာန္ေရာအႏွစ္သာရပါ ေျပာင္းလဲလာခဲ့သည္။ ဒီမုိကေရစီေရးအတြက္ လက္နက္ကုိင္ေတာ္လွန္ၾကေသာ တုိက္ပြဲစဥ္မ်ားလည္း ရွိခဲ့သည္။ အုပ္စုိးသူ အဆက္ဆက္၊ ေတာ္လွန္သူအဆက္ဆက္၊ က်ဴးေက်ာ္တုိက္ခုိက္သူမ်ားႏွင့္ ပါဝင္စြက္ဖက္လုိသူမ်ားအဆက္ ဆက္ကုိ ခ်ိန္ဆၾကည့္လွ်င္ စစ္ပြဲမ်ားအဆက္ဆက္၏ အႏွစ္သာရ၊ ပန္းတုိင္တုိ႔သည္ သိမ္ေမြ႕စြာ ေျပာင္းလဲ လာသည္ကုိ ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲစဥ္မ်ားအေတာမသတ္ႏုိင္ေအာင္ က်င္းပယူေနရေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးလုပ္ငန္းစဥ္ လမ္းခရီးကလည္းႏုိင္ငံေရး ႀကိဳက္ေစ်းမရေသးသ၍စစ္ပြဲမ်ားက အခ်ိန္မေရြး ထပ္မံေပၚ ေပါက္လာဖြယ္ ရွိပါသည္။ စစ္ပြဲသုိ႔မဟုတ္ ျပည္တြင္းစစ္ပြဲဟူသည္ျပည္တြင္း လူမႈအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုလုံး၏ ပါဝါေရခ်ိန္၊ အတက္အက်၊ အေျပာင္းအလဲကို ပုိင္းျဖတ္ႏုိင္ေသာျပယုဂ္တစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။
ကြန္ျမဴနစ္ပါတီႏွင့္ ကြန္ျမဴနစ္သေဘာတရားမ်ား ေမွးမွိန္သြားၿပီးေနာက္ပုိင္း ဗကပႏွင့္ ဆင္ႏႊဲအားၿပိဳင္ ရေသာ စစ္ပြဲမ်ားသည္ ဆုံးခန္းတုိင္သြားၿပီျဖစ္သည္။ ကုိလိုနီစနစ္ တိမ္းပါးသြားသည့္ေနာက္ပုိင္း အမ်ဳိးသား လြတ္ေျမာက္ေရးစစ္ပြဲ၊ တုိက္ပြဲစဥ္တုိ႔သည္ မရွိေတာ့။ ယခင္က ခြဲထြက္ေရး အိပ္မက္ႀကီးႀကီး တစ္ခုေၾကာင့္ စစ္ခင္းခဲ့ရသည့္ အစဥ္အလာမ်ားကလည္း ဇာတ္ျမဳပ္သြားၿပီျဖစ္သည္။ ယခုအခါ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုစနစ္ ေဖာ္ေဆာင္ေရးအတြက္ စစ္ပြဲသည္ ၾကားခံအျဖစ္ အသုံးေတာ္ခံေနဆဲ၊ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္းမွာပင္ ေဆြးေႏြး ပြဲမ်ားသည္လည္း အသုံးေတာ္ခံေနဆဲပင္ျဖစ္သည္။
ႏုိင္ငံေရးဒုိင္ယာေလာ့ခ္၊ ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲေတာ္ၾကီး မ်ားကလည္း မနက္ျဖန္၊ သဘက္ခါ က်င္းပေတာ့ မေယာင္စုိင္းျပင္းေနၾကသည္။
စစ္ပြဲမ်ားသည္ ျမန္မာျပည္တြင္သက္ေတာ္ရွည္ေနဆဲ၊ စစ္ပြဲမ်ား၏က်န္းမာေရးကလည္း ေဒါင္ေဒါင္
ျမည္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာတြင္ယခုမွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲစဥ္မ်ားျပဳလုပ္ျခင္းေတာ့ မဟုတ္။ ပါလီမန္ ဒီမုိကေရစီေခတ္မွသည္ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ၊ ျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီအလယ္၊ ႏုိင္ငံေတာ္ၿငိမ္ဝပ္ ပိျပားေရးႏွင့္ တည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႕၊ ႏုိင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာင္စီအဆုံး၊ ထုိမွ ယေန႔ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ဦးေဆာင္ေသာ အရပ္သားအစုိးရလက္ထက္အထိ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြး
ပြဲစဥ္သည္ အေတာ မသတ္ႏုိင္ေသး။ စစ္ပြဲႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားက Calendar က်သည့္အသြင္ႏွင့္ ဆင္တူသည္။
တစ္ျပည္လုံး အမုန္းေတြ ရပ္ေစခ်င္သည္။ ေကာင္းပါသည္။ တစ္ျပည္လုံး ရန္ပြဲေတြရပ္ေစခ်င္ ၾကပါသည္။ ေကာင္းမြန္ပါသည္။ တစ္ျပည္လုံးစစ္ပြဲေတြ ရပ္ပစ္ေစခ်င္ၾကပါသည္။ ေကာင္းမြန္လွပါသည္။ အမုန္းဇာတ္မွသည္ အခ်စ္ဇာတ္၊ ရန္ပြဲမွသည္အခ်စ္ပြဲ၊ စစ္ပြဲမွသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆီသုိ႔ ေရွး႐ႈေရးသည္ ထုိထုိျဖစ္ေပၚေစေသာ ဇာစ္ျမစ္မ်ားကုိ ေဖာ္ထုတ္ႏုိင္ပါမွ၊ ထုိဇာစ္ျမစ္မ်ားကုိ အသြင္ေျပာင္းယူႏုိင္ပါမွ ျဖစ္တန္ဖြယ္ရာေသာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္လင္းေရာင္ျခည္ကုိ ျမင္ဖြယ္ရွိပါသည္။
ကိုဇန္
0 comments:
Post a Comment