ဓမၼေစတီေခါင္းေလာင္းရွာေဖြေနသည့္ လုပ္ငန္းခြင္ကို ၾသဂုတ္ ၁၃ ရက္က ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု - နစ္ကီ)
‘‘ေလွစီးလို႔ရတယ္။ အသြား အျပန္ တစ္ေထာင္’’
ျမစ္ျပင္ကို ၾကည့္ေငးေန ေသာ ကမ္းစပ္ရွိ လူအုပ္စုအနီးသို႔တုိုးကပ္လာကာ ကေလးငယ္တစ္ သိုက္ တစာစာ ေအာ္ေျပာေနျခင္းျဖစ္သည္။
ကမ္းစပ္မွ မႈန္ပ်ပ်သာျမင္ရ သည့္ ရန္ကုန္ျမစ္ေရျပင္တြင္ ရပ္ တန္႔ေနေသာ သေဘၤာတစ္စီးကို လက္ညိႇဳးထိုးျပေနသည့္ ကေလး တစ္သိုက္ျဖစ္သည္။ ဓမၼေစတီ ေခါင္းေလာင္းႀကီး ဆယ္ယူသည့္ ေနရာျဖစ္ၿပီး ယင္းေနရာသုိ႔ သမၺန္စက္ေလွျဖင့္ လိုက္ပို႔ေပးမည္ျဖစ္ကာ အနီးကပ္ေလ့လာ၍ရေၾကာင္း (၁၀) ႏွစ္အရြယ္ ကေလးငယ္က ရွင္းျပသည္။
လူတစ္ဦး တစ္ေထာင္ႏႈန္း ျဖင့္ လိုက္ပါပို႔ေဆာင္ေပးေၾကာင္း၊ လိုက္ပါသူမ်ား အသက္အႏၲရာယ္ အတြက္ ပူပင္ရန္မလိုေၾကာင္း ကေလးငယ္မ်ားက လာသမွ် လူ ေတြကို ရွင္းျပေနသည္။
ႏွစ္ေပါင္း ၄၀၀ ေက်ာ္က တည္းက ေရထဲတြင္ နစ္ျမဳပ္ေန သည္ဟု ယူဆရေသာ ဓမၼေစတီ ေခါင္းေလာင္း ဆယ္ယူမႈကို ၾကည့္႐ႈရန္ ျပည္သူမ်ားသည္ သာေက တ ႐ႈခင္းသာ ကစားကြင္းအနီးရွိ ကုမၸဏီတစ္ခု၏ ဂိတ္၀င္ေပါက္မွ ၀င္ေရာက္လာေသာ လူအုပ္စုမွာ ေန႔စဥ္ လူရာခ်ီရွိၿပီး သက္ႀကီး ပိုင္းအရြယ္မ်ား၊ လူငယ္မ်ား၊ အ မ်ိဳးသမီးမ်ား၊ ကိုယ္ပိုင္ကားျဖင့္ လာေရာက္ ေလ့လာသူမ်ားစ သည္ျဖင့္ ရွိသည္။
လာေရာက္ၾကည့္႐ႈေသာ အခ်ိဳ႕လူမ်ားမွာ ေလွမစီးရဲေသာ ေၾကာင့္ ကမ္းစပ္မွေန၍ ျမစ္လယ္ ရွိ သေဘၤာေနရာကို မွန္ေျပာင္းျဖင့္ၾကည့္သည္။ အခ်ိဳ႕ကမူ သမၺန္စက္ေလွျဖင့္ သြားေရာက္ ၾကည့္႐ႈသူမ်ား၏ ျပန္လည္ေျပာျပခ်က္ကို ေစာင့္၍ နားေထာင္ၾကသည္။
သြားေရာက္ ၾကည့္႐ႈလိုသူ မ်ားသည္ စက္ေလွကို ႏွစ္မ်ိဳး ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ၿပီး တစ္ဦးလွ်င္ ေငြ က်ပ္ တစ္ေထာင္ျဖင့္ ေျပးဆဲြေန ရာမွ ယခု ေငြက်ပ္ ၂၀၀ ျဖင့္ လိုက္သည့္ ငါးဖမ္းေလွမ်ားႏွင့္ အသက္ကယ္အက်ႌပါသည့္ လူ ဆယ္ေယာက္ဆံ့ စက္ေလွႀကီးျဖင့္ တစ္ဦးလွ်င္ ၅၀၀ က်ပ္ႏႈန္းျဖင့္ အ ၿပိဳင္အဆိုင္ ေျပးဆဲြေနသည္။
‘‘ဒီေန႔နဲ႔ဆို ေလးရက္ရွိၿပီ။ ဆယ္ေနတာပဲ။ သေဘၤာေတာ့ ေတြ႕သြားၿပီ။ ေခါင္းေလာင္းႀကီး က သေဘၤာေအာက္မွာ ရွိတယ္’’ ဟု ဆယ္ယူသည့္ ေနရာသို႔ လိုက္ ပို႔ေပးသည့္ ေလွသမၺန္သမား မ်ားက ေလွေပၚရွိ ဧည့္သည္မ်ား ကို ရွင္းျပေနသည္။
ဓမၼေစတီေခါင္းေလာင္းႀကီး စတင္ဆယ္ယူသည့္ ပထမေန႔ တြင္ သမၺန္သံုးစီးျဖင့္ စတင္ပို႔ ေဆာင္ခဲ့ရာမွ သြားေရာက္ၾကည့္ ႐ႈလိုသူ တစ္ေန႔တျခား မ်ားလာ ၍ သမၺန္ေလွအစီး ၃၀ ခန္႔ထိ တိုးခ်ဲ႕ေျပးဆဲြလ်က္ရွိသည္။
ဓမၼေစတီ ေခါင္းေလာင္း ဆယ္ယူသည့္ အခ်ိန္ႏွင့္တိုက္ ဆိုင္၍ ငါးဖမ္းေလွသမားမ်ားမွာ ငါးမဖမ္းေတာ့ဘဲ လာၾကည့္သူ မ်ားကို စက္ေလွျဖင့္ လိုက္ပို႔သည့္ အလုပ္ေျပာင္းလုပ္လာၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
သမၺန္စက္ေလွစတင္ထြက္ ခြာၿပီး ၁၀ မိနစ္ခန္႔အၾကာတြင္ သာသနာ့အလံ လႊင့္ထူထားကာ သေဘၤာတစ္၀ိုက္တြင္ ငွက္ေပ်ာ ရြက္မ်ား ခ်ည္ေႏွာင္ထားေသာ သံုးထပ္သေဘၤာတစ္စီးကို ေရ လယ္တြင္ ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။ သေဘၤာေပၚရွိ အျဖဴေရာင္၀တ္ ဆင္ထားေသာ လူမ်ားက သမၺန္ စက္ေလွျဖင့္ လာေရာက္ၾကည့္႐ႈ သူမ်ားကို လက္ျပႏႈတ္ဆက္ၾက သည္။ သမၺန္ေပၚမွ လာေရာက္ ၾကည့္႐ႈသူ လူအမ်ားကလည္း ျပန္လည္လက္ျပ ႏႈတ္ဆက္ၾက သည္။
ယင္းသေဘၤာေပၚတြင္ သာ သနာ့အလံ၊ ငွက္ေပ်ာပဲြ၊ အုန္းပဲြ တို႔ျဖင့္ ကန္ေတာ့ပဲြမ်ားေပး၍ အ စီအရင္မ်ားထားရွိထားေၾကာင္း သေဘၤာေပၚသို႔ လူစိမ္းလံုး၀ အ တက္မခံေၾကာင္းလည္း သိရ သည္။
ထုိသေဘၤာ အေက်ာ္တြင္ ဓမၼေစတီ ေခါင္းေလာင္းရွိသည္ ဟု ယူဆရေသာ ေနရာ၌ လုပ္ငန္းခြင္၀င္မည့္ သေဘၤာတစ္စီးကို ထပ္မံေတြ႕ရွိရသည္။ ယင္းသေဘၤာေဘးပတ္လည္တြင္ ေရေပၚတြင္ ေပၚေနေသာ လိေမၼာ္ေရာင္ ေဗာ္ယာမ်ား ေတြ႕ရသည္။
‘‘ေခါင္းေလာင္းႀကီးရယ္၊ ခုနစ္ေပျမင့္တဲ့ ဘုရားႏွစ္ဆူ၊ ရတ နာေသတၱာ ခုနစ္လံုးရွိေသးတယ္။ စာအုပ္ထဲမွာ အဲဒီလို ေရးထား တယ္’’ ဟု လာေရာက္ၾကည့္႐ႈသူ တစ္ဦးက ဆုိသည္။
သမၺန္စက္ေလွျဖင့္ ရန္ကုန္ ျမစ္အတြင္း မိနစ္ ၃၀ ခန္႔ထိ စီးရ ၿပီး ယင္းေနရာတစ္၀ိုက္တြင္ ေရ စီးသန္ေသာ ရန္ကုန္ျမစ္ေရ၏ လႈိင္းလံုးႀကီးမ်ား ပုတ္ခတ္ေန သည္ကို ေတြ႕ရသည္။
‘‘ဘာမွ ေထြေထြထူးထူး မ ေတြ႕ဘူး။ သေဘၤာနဲ႔ ေဗာေတြပဲ ေတြ႕တယ္’’ ဟု သံလ်င္ၿမိဳ႕တြင္ ေနထိုင္သည့္ ကိုရဲႏိုင္က ေခါင္း ေလာင္းဆယ္ယူရာသုိ႔ သြား ေရာက္ၿပီး သမၺန္ေလွေပၚမွ အ ဆင္းတြင္ ေျပာသည္။
ေန႔စဥ္ နံနက္ ၈ နာရီမွ ည ေန ၆ နာရီအထိ လာေရာက္ၾကည့္ ႐ႈသူမ်ားကို ပို႔ေဆာင္ေပးေနရၿပီး သမၺန္ေလွတစ္စီးလွ်င္ ၀င္ေငြ က်ပ္တစ္ေသာင္းခဲြေက်ာ္ ရရွိေနေၾကာင္း သမၺန္သမားမ်ားထံမွ သိရသည္။
‘‘အစတစ္စေလာက္ ေပၚ ထြက္လာလိုက္၊ ရန္ကုန္တစ္ တိုင္းလံုးက လူေတြ ဒီနားမွာ စုၿပံဳ ၿပီးႀကိတ္ႀကိတ္တိုးမွာ။ ေခါင္း ေလာင္းကို အုပ္ေနတဲ့ သေဘၤာ ႀကီးအစကို ဆဲြဖယ္လို႔ရၿပီဆုိရင္ လူေတြဒီထက္ေတာင္ လာၾကည့္ ဦးမွာ။ အခု ဘာမွမေတြ႕ေသး တာေတာင္ လာၾကည့္တာ’’ ဟု ေလးရက္ဆက္တိုက္ ကမ္းတြင္ လာၾကည့္သူတစ္ဦးက မွတ္ခ်က္ ျပဳသည္။
ယခု သမၺန္စက္ေလွမ်ားမွာ ငါးဖမ္းေလွႏွင့္ ဒလဘက္မွ လာ ေရာက္ေျပးဆဲြေနသည့္ လူ ၁၀ ေယာက္ဆံ့ စက္ေလွမ်ားျဖစ္ၿပီး လာေရာက္ၾကည့္႐ႈသူ မ်ားျပား လာသျဖင့္ စနစ္တက်ႏွင့္ အေရး ေပၚေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ သက္ဆိုင္ ရာက ႀကီးၾကပ္ေဆာင္ရြက္သင့္ ေၾကာင္း လာေရာက္ၾကည့္႐ႈသူ အခ်ိဳ႕က မွတ္ခ်က္ေပးသည္။
‘‘စလုပ္တည္းက လာၾကည့္ တာ။ ေလွနဲ႔ေတာ့မသြားဘူး။ အႏၲ ရာယ္မ်ားလို႔’’ ဟု ျမစ္ကမ္းနား တြင္ ရပ္ၾကည့္ေနသည့္ ေဒါပံုၿမိဳ႕ နယ္မွ အသက္ (၃၀) အရြယ္ အ မ်ိဳးသားက ဆိုသည္။
ရန္ကုန္ျမစ္၊ ပဲခူးျမစ္၊ ပုဇြန္ ေတာင္ေခ်ာင္းတို႔ဆံုရာ ရန္ကုန္ ျမစ္တြင္ အမွတ္အသားျပဳလုပ္ၿပီး ဒီေရတက္ခ်ိန္တိုင္း ဆလံုလူမ်ိဳး ေရလုပ္သား ၁၀ ဦးႏွင့္ ၾသဂုတ္ ၉ ရက္ မွစတင္၍ ေခါင္းေလာင္း ႀကီးကို ေရငုပ္ရွာေဖြလ်က္ရွိရာ ၾသဂုတ္လ ၁၂ ရက္အထိ ေခါင္း ေလာင္းႀကီးအေပၚရွိ သေဘၤာ ကို ေတြ႕ရၿပီး ႀကိဳးခ်ည္မွတ္သား ထားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေခါင္း ေလာင္းဆယ္ယူေရးအဖဲြ႕က ေျပာၾကားထားသည္။
တစ္ေန႔လွ်င္ အနည္းဆံုး ႏွစ္ႀကိမ္ခန္႔ ေရငုပ္ရွာေဖြၾကၿပီး ၾသဂုတ္ ၁၂ ရက္တြင္ တစ္ ႀကိမ္သာ ေရငုပ္ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း ေခါင္းေလာင္းဆယ္ယူေရးအဖဲြ႕ ေခါင္းေဆာင္ ဦး၀င္းျမင့္က မီဒီ ယာတစ္ခုအား ေျဖၾကားထား သည္။
‘‘မေန႔က ေတြ႕တာ။ ခု သေဘၤာျမဳပ္ကိုေတြ႕တယ္လို႔ ယူ ဆတဲ့ ဒီနားဧရိယာ၊ သေဘၤာ ျမဳပ္ တာကို ႀကိဳးခ်ည္ထားၿပီးၿပီ။ ေရ ငုပ္သမားေတြက ဆလံုလူမ်ိဳး ေတြ။ ဘာကိရိယာမွမပါဘူး။ ဒီ တိုင္းငုပ္တာ။ လူတစ္ေယာက္ကို တစ္ခါငုပ္ရင္ ၁၅ မိနစ္ေလာက္ ငုပ္တယ္။ ေရငုပ္သမား ၁၀ ေယာက္ေလာက္ရွိတယ္။ ေရၿငိမ္ တဲ့အခ်ိန္ ငုပ္ရတာ။ ေရက်တဲ့အ ခ်ိန္ေပါ့။ ေရတအားစီးရင္ လုပ္ လို႔မရဘူး’’ ဟု ေရလုပ္သား ဦးစံ လြင္က ဆိုသည္။
ဓမၼေစတီ ေခါင္းေလာင္း ဆယ္ယူသူ ဦးစံလင္းသည္ ၁၉၉၇ခုႏွစ္မွစတင္၍ ခုနစ္ႀကိမ္ ခန္႔အထိယင္းေခါင္းေလာင္းႀကီး ဆယ္ယူရရွိေရး ႀကိဳးပမ္းခဲ့ၿပီး ေအာင္ျမင္မႈ မရရွိခဲ့ေပ။
ဓမၼေစတီေခါင္းေလာင္းႀကီး တူးေဖာ္သည့္ ကုန္က်စရိတ္မွာ ျမန္မာက်ပ္ေငြ သိန္း ၂၀၀၀ ခန္႔ အထိ ရွိမည္ဟု ခန္႔မွန္းထားသည္။
ဓမၼေစတီမင္းက ေရႊတိဂံု ေစတီေတာ္သုိ႔ လွဴဒါန္းရန္ ေခါင္း ေလာင္းႀကီးကို သြန္းလုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေၾကး၊ ေရႊ၊ ေငြႏွင့္ သံ ျဖဴစုစုေပါင္း တန္ ၂၉၀ ေက်ာ္ အ သံုးျပဳထားၿပီး ကမၻာေပၚတြင္ အ ေလးခ်ိန္ အမ်ားဆံုးအျဖစ္ မွတ္ တမ္း၀င္ခဲ့ေသာ ၁၁၆ မက္ထရစ္ တန္ရွိသည့္ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္က သြန္းလုပ္ေသာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွ ကံ ေကာင္းျခင္းေခါင္းေလာင္း (Bell of Good Luck) ၏ အေလးခ်ိန္ ထက္ ႏွစ္ဆရွိသည္။
7Days
Thursday, August 14, 2014
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment