Monday, October 20, 2014

ေက်းဇူး သိတတ္ျခင္းမွ သည္ ႏိုင္ငံ့ အက်ဳိးဆီသို႔






၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၁၃ ရက္ထုတ္ ျပည္ေထာင္စု ေန႔စဥ္ သတင္းစာတြင္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ရာ ေကာင္းသည့္ ကာတြန္းေလး တစ္ပုဒ္ ေတြ႕ရ၏။
ထိုကာတြန္း တစ္ကြက္မွာ စာမ်က္ႏွာေပါင္း မ်ားစြာကို အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆို၍ ရ၏။ ကာတြန္းပါ စာကို ေဖာ္ျပရလွ်င္ ''နစ္နာမႈကို ကုစားခြင့္ရဖို႔ ေဆာင္ရြက္မႈဟာ ဥပေဒနဲ႔ အညီပဲ ျဖစ္ရမယ္ဗ်'' ဟု တစ္ေယာက္က ေျပာၿပီး က်န္တစ္ေယာက္က ''မွန္တယ္ဗ်ဳိ႕ စိတ္ ခံစားခ်က္ ေနာက္ကိုပဲ လိုက္မိရင္ ဥပေဒ ခ်ဳိးေဖာက္မႈေတြ ထပ္ျဖစ္ၿပီး တစ္ပူေပၚ ႏွစ္ပူဆင့္ ျဖစ္သြား ႏိုင္တယ္'' ဟု ဆိုထား၏။ ''ဤသည္မွာလည္း ပညာရွိ သတိျဖစ္ခဲ'' ျဖစ္သည္မို႔ တင္ျပ ေရးသားရျခင္း ျဖစ္၏။ လက္ရွိ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရသည္ စတင္ တာဝန္ယူၿပီး မေရွးမေႏွာင္း ကာလျဖစ္သည့္ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ေမလမွ စ၍ အေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ျပစ္ဒဏ္ က်ခံေနရသူမ်ားအား လူသားခ်င္း စာနာမႈျဖင့္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ မ်ားအား ဥပေဒႏွင့္အညီ ႏွစ္စဥ္ ခြင့္ျပဳေပးခဲ့သည္။ ယခုအႀကိမ္တြင္ အက်ဥ္းသား ၃ဝ၇၃ ဦးအား ျပစ္ဒဏ္မွ လြတ္ၿငိမ္း ခ်မ္းသာခြင့္ျပဳကာ အက်ဥ္းေထာင္ အသီးသီးမွ လႊတ္ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ထိုက္သင့္ေသာ ျပစ္ဒဏ္မ်ား က်ခံၿပီး ျဖစ္သည့္အျပင္ အက်ဥ္းေထာင္ က်ခံေနစဥ္ ကာလအတြင္း စည္းကမ္း ေကာင္းမြန္ေသာ သူတို႔အား ႏိုင္ငံေတာ္ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းေရး၊ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးႏွင့္ တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးညီၫြတ္ေရး အတြက္ လည္းေကာင္း၊ လူသားခ်င္း စာနာေထာက္ထားမႈကို အေလးထားေသာ အားျဖင့္ လည္းေကာင္း ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတက ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၂ဝ၄ ပုဒ္မခြဲ (က)ႏွင့္အညီ အက်ဥ္းေထာင္ အသီးသီးမွ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းတို႔က ဆိုသည္။

မည္သုိ႔ပင္ ျဖစ္ေစ အက်ဥ္းေထာင္မွ လြတ္ေျမာက္ လာသူမ်ားေရာ၊ မိသားစုမ်ားပါ ေပ်ာ္စရာေကာင္းေသာ ေန႔တစ္ေန႔ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ထို ေပ်ာ္စရာေကာင္းေသာ ေန႔မွသည္ အနာဂတ္တြင္ စိတ္ေအး ခ်မ္းသာစြာ ေနထိုင္ သြားႏိုင္ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ မိမိ အက်ဳိး၊ ေဒသအက်ဳိး၊ ႏိုင္ငံေတာ္အက်ဳိး အတြက္ သယ္ပိုး ရြက္ေဆာင္ သြားႏိုင္ေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ အမွန္စင္စစ္ ဤသို႔ အက်ဥ္း က်ခံရျခင္း၏ အဓိက အေၾကာင္း သည္ကား ဥပေဒက ခြင့္မျပဳေသာ ျပစ္မႈ တစ္စံုတစ္ရာကို ျပဳလုပ္မိျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ဥပေဒေဘာင္ အတြင္း ေနထိုင္ျခင္း ေဘးကင္းရန္ကြာ လြန္ခ်မ္းသာဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္ ရွိသည္။ ဥပေဒ ေဘာင္အတြင္းမွသာ ေနထိုင္ျပဳမူ ေျပာဆို လုပ္ကိုင္သြားၾကမည္ ဆိုလွ်င္ စိတ္ေအးခ်မ္းသာစြာ ေနထုိင္ႏိုင္ ၾကမည္ ျဖစ္သည္။ လူသားတိုင္းက ဥပေဒကို ေလးစား လိုက္နာၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ လူအခ်ဳိ႕၊ ပုဂၢိဳလ္အခ်ဳိ႕သည္ မေမွ်ာ္လင့္ေသာ ျပဳမူ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေၾကာင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အေၾကာင္း တစ္ခုခုေၾကာင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေရွးက ျပဳခဲ့ဖူးေသာ အတိတ္ကံတို႔ေၾကာင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း အက်ဥ္း ေထာင္မ်ား၊ အခ်ဳပ္ခန္းမ်ား အတြင္း ေရာက္ခဲ့ ၾကရသည္။ ထိုအမႈကိစၥတို႔သည္ အၿမဲတမ္း ဖံုးလႊမ္း မေနႏိုင္ပါ။ မိမိတို႔၏ ေနထိုင္မႈတို႔အေပၚ မူတည္၍ တစ္ေန႔ လြတ္ေျမာက္ရမည္သာ ျဖစ္သည္။ စိတ္ေကာင္း၊ ႏွလံုးေကာင္း ရွိၾကသူမ်ားအဖို႔ အက်ဥ္းေထာင္မ်ား အတြင္း အၿမဲတမ္း မေနႏိုင္ပါ။ အေႏွးႏွင့္အျမန္ အျပစ္မွ လြတ္ကင္းရမည္သာ ျဖစ္သည္။

စာေရးသူ အထူး တင္ျပလိုသည္မွာ လြမ္းဖြယ္ရာ ရွိလွ်င္ နာၾကည္းဖြယ္ရာႏွင့္ ေျဖဆိုသလို နာၾကည္း ဖြယ္ရာႏွင့္ ဆံုလွ်င္လည္း လြမ္းေမာဖြယ္ရာေတြနဲ႔ ေျဖဆိုသည့္ ေရွးစာဆို ကဝိတို႔က ဆိုမိန္႔သည္ကို ႏွလံုးသြင္းၿပီး မိမိအက်ဳိး၊ ေဒသအက်ဳိး၊ ႏိုင္ငံေတာ္ အက်ဳိးကို တစ္ႏိုင္တစ္ပိုင္ သယ္ပိုးေဆာင္ရြက္ျခင္း ကသာလွ်င္ လူ သာဓုေခၚ၊ နတ္ သာဓုေခၚေသာ လႈပ္ရွား ေဆာင္ရြက္မႈ ျဖစ္သည္ဟု ႐ႈျမင္သံုးသပ္ ၾကပါလိမ့္မည္။ ဤသို႔ ေတြးမိရင္း ၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ ၂၈ ရက္ထုတ္ ေၾကးမံု သတင္းစာပါ ဆရာေတာ္ ကထိကရဟန္း၏ ေက်းဇူးတရား ဟူသည္ ေဆာင္းပါးကို မွီျငမ္းကိုးကား တင္ျပလိုပါ၏။ ဘုန္းေတာ္ ႀကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အဂၤုတၱရပါဠိေတာ္ (အံ၊၁/၈၆)၌ ေအာက္ပါအတိုင္း ေဟာေတာ္မူခဲ့၏။

''ရဟန္းတို႔ ဤ သက္ရွိေလာက အတြင္း၌ ရႏိုင္ခဲ၊ ေတြ႕ႏိုင္ခဲကုန္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ဤ ႏွစ္ေယာက္ တို႔တည္း'' အဘယ္ ႏွစ္ေယာက္တို႔နည္း-

(၁) သူတစ္ပါး အေပၚ၌ ကိုယ္က ေရွးဦးစြာ ေက်းဇူးျပဳေသာ ပုဗၺကာရီပုဂၢိဳလ္။

(၂) သူတစ္ပါးက ကိုယ့္အေပၚ ျပဳထားေသာ ေက်းဇူးကို သိတတ္ (အသိအမွတ္ျပဳတတ္) ေက်းဇူး တံု႔ဆပ္တတ္ေသာ၊ ကတညဴတ၊ ကတေဝဒီ ပုဂၢိဳလ္တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ ရဟန္းတို႔ ဤ သက္ရွိေလာက အတြင္း၌ ရႏိုင္ခဲ၊ ေတြ႕ႏိုင္ခဲကုန္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ဤ ႏွစ္ေယာက္တို႔ တည္း။

ဤသို႔ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူသည့္ အတိုင္း သက္ရွိ ေလာကႀကီး အတြင္း၌ သူတစ္ပါး အေပၚ ကိုယ္က စတင္ၿပီး ေက်းဇူးျပဳသူျဖစ္ေသာ ပုဗၺကာရီ ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးသည္ အလြန္႔အလြန္ ရွားပါးလွ၏။ သက္ရွိေလာက ႀကီးသည္ တစ္ေန႔ထက္ တစ္ေန႔ အတၱကို အရင္းခံ၍ ငါရလိုမႈ သို႔မဟုတ္ ေလာဘ၊ သူက ငါ့အေပၚ ဘယ္လို၊ ငါ့ခ်စ္သူအေပၚ ဘယ္လို၊ ငါ့မိဘအေပၚ ဘယ္လို စသည့္ ငါႏွင့္စပ္ေသာ ေဒါသ၊ ငါမိုးမႊန္ ေနသျဖင့္ အမွားအမွန္ မသိမႈ၊ ေမာဟတရားတို႔ ပို၍ပို၍ လႊမ္းမိုး လာေနပါ၏။ ဤသို႔ အတၱအရင္းခံစိတ္ လႊမ္းမိုးေသာ ေခတ္ကာလ၌ ''သူ႕ဖို႔'' လုပ္ရသည့္ ေက်းဇူးျပဳ လုပ္ငန္း လုပ္လိုသူ၊ လုပ္ႏိုင္သူသည္ လူတစ္သန္းတြင္ တစ္ေယာက္ ေရြးေကာက္ ေဖာ္ထုတ္ ျပသႏိုင္ရန္ ခဲယဥ္းလွ၏။

ဘယ္သူမ်ားလဲဆိုခဲ့ၿပီးေသာ ရႏိုင္ခဲသည့္ ပုဗၺကာရီ ပုဂၢိဳလ္မ်ား သင့္အနီးမွာ ရွိေန၏။ ဘယ္သူမ်ားလဲ သင္သိရဲ႕လား၊ အျခားသူမ်ား မဟုတ္ သင့္ရဲ႕ မိဘတို႔ပင္တည္း။ သင့္အေပၚ၌ ေက်းဇူး ျပဳၾကသည့္ အျခား အျခားေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ရွိၾကေသာ္လည္း သင့္ အမိအဖ တို႔ေလာက္ကား မည္သူမွ် သင့္ကို ေက်းဇူး မျပဳႏိုင္ၾကေပ။ သင့္အေမသည္ သင့္ကို ကိုယ္ဝန္အျဖစ္ ရရွိသည့္ အခ်ိန္မွ စ၍ အသြားအလာ၊ အေနအထိုင္ ဆင္ျခင္ခဲ့ရ၏။ အစားအစာ ေရြးခ်ယ္ စားေသာက္ ခဲ့ရ၏။ လေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာေအာင္ ဝမ္း၌ လြယ္ခဲ့ရ၏။ အသက္ကို ရင္းႏွီး၍ ေမြးဖြား ခဲ့ရ၏။ ေမြးဖြား ၿပီးျပန္ေတာ့လည္း အသက္မက ယုယ ပိုက္ေထြးၿပီး ေစာင့္ေရွာက္ ခဲ့ရ၏။ ဖခင္မွာလည္း အလားတူပင္ မိခင္ဝမ္း၌ လြယ္ထားစဥ္မွ စ၍ သားဟူေသာ ေမတၱာ၊ သမီးဟူေသာ ေမတၱာျဖင့္ အရိပ္ တၾကည့္ၾကည့္ ေနခဲ့၏။ သင့္ မိခင္ သင့္ကို ေမြးဖြားစဥ္ ကာလက သင့္ ဖခင္ မေနတတ္၊ မထိုင္တတ္၊ ေျခမကိုင္မိ၊ လက္မကိုင္မိ ျဖစ္ေနရ ရွာ၏။ ေမြးဖြားၿပီး၍ သင့္မ်က္ႏွာ ျမင္ရသည့္ အခါ၌လည္း အနႏၲ ေမတၱာျဖင့္ ခ်ီရ၊ ပိုးရ။ ထို႔အျပင္ ခ်စ္ေသာ သားမယားႏွင့္ အိမ္မွာ အတူတူ ေနထုိင္ လိုေသာ္လည္း မိသားစု တစ္ခုလံုး အတြက္ အိမ္မွာ မေနႏိုင္ရွာဘဲ ေျပးရ လႊားရ စီးပြား ရွာရ၏။ သင္သည္ ထိုမိဘ ႏွစ္ပါးတို႔၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ယခုလို လူလား ေျမာက္ခဲ့ရ၏။ လူႏွင့္ တူခဲ့ရ၏။ ထိုေက်းဇူး တရားတို႔ကို သင္ သတိျပဳမိ ရဲ႕လား။

ေ ေနာက္တစ္ေယာက္သက္ရွိေလာကႀကီး အတြင္း၌ ေတြ႕ရခဲ၊ ျမင္ရခဲေသာ ေနာက္ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္မွာ ကတညဴတ၊ ကတေဝဒီ ပုဂိၢဳလ္ျဖစ္၏။ ဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ ကိုယ့္အေပၚ ေက်းဇူးျပဳထားသည့္ ေက်းဇူးရွင္ကို   ေမ့မပစ္ဘူး။ ''သူဟာ ငါ့အေပၚမွာ ေက်းဇူး ျပဳဖူးေပတယ္'' ဟု အသိအမွတ္ ျပဳထား၏။ ''ေက်းဇူးရွင္ပဲ'' ဟု ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး သေဘာ ထား၏။ အသိအမွတ္ ျပဳထားသည့္ အတိုင္းလည္း အ႐ိုအေသ   ျပဳ၏။ ေျခဆုပ္လက္နယ္ ျပဳ၏။ တတ္အား သမွ် ေကြၽးေမြး ျပဳစု၏။ ဒီလိုပုဂၢိဳလ္ကို ယခု လက္ရွိေလာကႀကီးထဲ၌ အလြန္႔အလြန္ ေတြ႕ရခဲ၊ ျမင္ရခဲ၏။ လူတစ္ကုေဋတြင္ တစ္ေယာက္ပင္ ေတြ႕ရဖို႔ ခဲယဥ္း၏။ ဤေလာက၌ ေက်းဇူးကန္းသူႏွင့္ ေက်းဇူးသိၿပီး ေက်းဇူး တံု႔ျပန္ဆပ္သူ ဟု ႏွစ္မ်ဳိးရွိရာ   ေက်းဇူးသိၿပီး        ေက်းဇူးတုံ႔ ျပန္ဆပ္သူက ရွား၏။  ေက်းဇူး ကန္းသူေတြ ကသာ မ်ား၏။   ဤ ရွားပါးေသာ အမ်ဳိးအစား ထဲ၌ သင္ ပါရဲ႕လား၊ အမွန္အားျဖင့္ ေက်းဇူးကန္းသူ အမ်ားစု ႀကီးထဲ၌ သင္ ပါေနဖို႔က မ်ား၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ သင္တို႔သည္ ငယ္စဥ္ကလည္း ငယ္လို႔၊ ႀကီးျပန္ ေတာ့လည္း မအားလို႔ႏွင့္ အမိအဖ တို႔ကို ျပန္ မၾကည့္မိၾကဘူး။ ဒါဟာ ေက်းဇူးကန္းျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုနည္းအတူ ဆရာသမားမ်ား အေပၚ အထူးသျဖင့္ မိမိအေပၚ ေစတနာစိတ္ျဖင့္ ကူညီ ေဖးမခဲ့ၾကသူေတြ အေပၚလည္း အေၾကာင္းအက်ဳိး အဖံုဖံုျပကာ ေက်းဇူး ျပန္ဆပ္ရန္ စိတ္ မဝင္စားခဲ့။ ''ကန္း'' ဆိုသည္မွာ မျမင္ျခင္း ျဖစ္၍ မိဘေက်းဇူးကို မျမင္သူဟု ဆိုလို၏။ ထိုနည္းတူစြာပင္ ဆရာသမားမ်ား မိမိအေပၚ ေစတနာျဖင့္ ကူညီေဖးမ ေပးခဲ့ၾကသူေတြ အေပၚလည္း ေက်းဇူး တရားကို ႏႈတ္ျဖင့္ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆိုရန္ပင္ ဝန္ေလးခဲ့၏။ ေက်းဇူး ေပးဆပ္ရန္ကား ေဝးပါေသး၏။ အရြယ္ကေလး ေထာက္လို႔ စိတ္ေကာင္းဝင္ကာ မိဘဘက္ လွည့္မည္။ တစ္ခ်ိန္က မိမိဆရာသမားမ်ား မိမိအေပၚ စာနာစိတ္ျဖင့္ ေဖးမ ကူညီခဲ့ၾကသူေတြ အေပၚလည္း လွည့္မည္။ ကူညီမည္။ ေက်းဇူး ျပန္ဆပ္မည္ ဟူေသာ မေနာ စိတ္ကူးသည့္ အခါတြင္မူ အခ်ိန္ ေႏွာင္းခဲ့ၿပီ။ မိဘေတြ ကြယ္လြန္ သြားၾကၿပီး ဆရာသမားေတြ အပါအဝင္ မိမိအေပၚ ေဖးမ ကူညီသူေတြ မရွိေတာ့ အို ေနာက္က်ခဲ့ေလၿပီ။

  ေက်းဇူးဟူသည္

ဤေနရာ၌ ေက်းဇူးဟူသည္ အဘယ္နည္းဟု သိရန္ လို၏။ ေက်းဇူး ဆိုသည္မွာ အျခားေသာ သူတို႔က ကိုယ့္ အေပၚမွာ ျပဳထားသည့္ ေကာင္းေသာ အမႈမ်ား ျဖစ္၏။ ''ဥပကာရ''ဟ ုေခၚ၏။ ထိုပါဠိ ျမန္မာစကား ႏွစ္လံုးကို တြဲၿပီး ''ေက်းဇူး ဥပကာရ'' ဟုလည္း သံုးၾကသည္။

ေက်းဇူးကန္း

  ေက်းဇူးရွင္ကို ေက်းဇူးတံု႔ ျပန္ဆပ္ႏိုင္ပါက တုံ႔ျပန္ဆပ္ပါ။ မတုံ႔ျပန္ ဆပ္ႏိုင္ပါက ေနပါ။ သူတို႔ ျပဳထားသည့္ ေက်းဇူး တရားကိုမူ မေခ်ဖ်က္ ေကာင္းေပ။ ေက်းဇူးကန္းျခင္း၊ ေက်းဇူး ေခ်ဖ်က္ျခင္း ဆိုသည္မွာ ေက်းဇူး ျပဳဖူးသူအေပၚ မေကာင္းေသာ ကာယကံမႈ၊ ဝစီကံမႈျဖင့္ တံု႔ျပန္ျခင္းကို ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤကဲ့သို႔ သူ႔ေက်းဇူးကို ေခ်ဖ်က္သူသည္ ငရဲ၊ တိရစၧာန္၊ ၿပိတၱာ၊ အသူရကာယ္ ဟူေသာ အပါယ္ေလး ဘံုသို႔ မၾကာခင္ ေရာက္ရမည္ ျဖစ္၏။ လူ႔ေလာက၌ ၾကာၾကာမေနရ။ အသက္ မရွည္ႏိုင္။

  ေျပာလိုသည့္ စကား

တင္ျပ ေျပာဆိုသည့္ စကားမွာ ''ငါတို႔ဟာ ရခဲလွတဲ့ ေက်းဇူးရွင္ ပုဗၺကာရီ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားကို ရရွိထားၾကၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္ခဲလွတဲ့ ေက်းဇူးသိ၊ ေက်းဇူးဆပ္သူ ''ကတညဴတ၊ ကတေဝဒီ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား ၾကမည္'' ဟု ဆံုးျဖတ္ၾကကာ ေက်းဇူးတံု႔ ျပန္ဆပ္ႏိုင္ ၾကပါေစ။ သူက ကိုယ့္အေပၚ ျပဳေသာ္ ေကာင္းမႈ ေက်းဇူး ဟုေခၚ။ ကိုယ့္ေပၚ ျပဳထား ေက်းဇူးတရားကို တတ္အားသမွ် တံု႔ျပန္ဆပ္ရ၏။ မဆပ္လိုေန မေခ်ဖ်က္နဲ႔ ေခ်ဖ်က္ခဲ့က ေလးဝပါယ္ရြာ မလြတ္သာ မၾကာသြားရမည္။ ထို႔ျပင္ ေက်းဇူးတရားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထပ္မံ တင္ျပလိုပါ၏။ ''သူျပဳဖူးေသာ ေက်းဇူးကို သိျခင္းသည္ မဂၤလာတစ္ပါး ျဖစ္သည္။ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာ သံုးပါးကုိ ႐ိုေသ ေလးစားျခင္းသည္ သီလ (အက်င့္ေကာင္း) တစ္ခု ျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ ''ေက်းဇူးတရား'' သိတတ္မႈသည္လည္း သီလမည္၏။ သက္ရွိထင္ရွား ရွိစဥ္တြင္ သင္ဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာ မွန္သမွ်ကို ေက်းဇူး မေမ့မေလ်ာ့ဘဲ သမၼာဝါယမ ဟူေသာ မွန္ကန္ေသာ ဝီရိယ စိုက္ထုတ္မႈျဖင့္ ေက်းဇူးဆပ္ရန္ အထူး လုိအပ္သည္။ ဤတြင္ အမိအဖတို႔၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို ျမင္းမိုရ္ ေတာင္ျဖင့္ ခိုင္းႏႈိင္းရသည္ အထိ ႀကီးမားေၾကာင္း သိၾကသည္။ ထုိ႔ျပင္ ဆရာသမားတုိ႔၏ ဂုဏ္ေက်းဇူး ကိုလည္း မည္သည့္ အခါမွ် မေမ့အပ္ေပ။ ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်း ကေလးဘဝမွ စ၍ လုပ္ငန္းခြင္ ဝင္ေရာက္ႏုိင္ သည့္လုိအပ္ခ်က္ မွန္သမွ်ကို သင္ၾကား ေပးခဲ့ေသာ ဆရာသခင္ ေက်းဇူးရွင္မ်ား သည္လည္း လူတုိင္း အတြက္ ဒုနဲ႔ေဒး ရွိပါသည္။ ေက်းဇူးတရား ဟူသည္ သိတတ္႐ံုႏွင့္ မၿပီးေသးပါ။ ျပန္လည္ ေပးဆပ္ပါမွ ေက်းဇူးရွင္၏ ေက်းဇူးတရားကို လက္ေတြ႕လုိက္နာ သိတတ္သူ ျဖစ္သည္။ ႏႈတ္ျဖင့္ ေျပာ႐ံုႏွင့္ မရ။ လက္ေတြ႕ လုိက္နာ က်င့္သံုး ေပးဆပ္ရန္ ျဖစ္သည္။ မိမိ၏ လက္ေအာက္ငယ္သားမ်ား သည္လည္း ေက်းဇူး တင္ထုိက္ေသာ သူမ်ား စာရင္းတြင္ ပါဝင္သည္။ ေငြေၾကးျဖင့္ ေပးေသာ္ျငားလည္း ေမတၱာတရားျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ ေပးသူမ်ားသည္လည္း ေက်းဇူး တင္ထုိက္သူမ်ား ျဖစ္သည္။ အမွန္အားျဖင့္ ေက်းဇူးတရား မည္သည္ လူသားတုိင္း၌ ေမြးျမဴ လုိက္နာ က်င့္သံုး သိရွိရမည့္ အက်င့္ေကာင္း သီလတရားပင္ ျဖစ္သည္။ ထုိ ေက်းဇူးတရား အားလံုး သိေန႐ံုႏွင့္ မၿပီးပါ။ လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ ေဖာ္၍ မိမိ တတ္ကြၽမ္းရာ ေနရာ က႑မွ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ ျပန္လည္ ေပးဆပ္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္၏ အထူး ဆႏၵမြန္မွာ လူသားတုိင္း၌ ရွိေသာ ေက်းဇူးရွင္မ်ား၏ ေက်းဇူးတရား မ်ားကို ခ်ိန္ခါမလင့္ ျပန္လည္ ေပးဆပ္ႏုိင္ေရး အတြက္ မေမ့မေလ်ာ့၊ မေပါ့မဆေသာ သတိတရား အပၸမာေဒန သမၼာေဒထျဖင့္ ေကာင္းစြာ ျပည့္စံု ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္ထြန္းေစရန္ မိမိ ကိုယ္တုိင္လည္း ျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္ ေလ့က်င့္ ပါ၏။ အျခား သူမ်ားကိုလည္း တုိက္တြန္း ႏိႈးေဆာ္ လိုပါ၏။ အရွင္းလင္းဆံုး၊ အပြင့္လင္းဆံုး ေရးသားရလွ်င္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အသက္အရြယ္သည္ အခြင့္အေရး တစ္စံုတစ္ရာ ေမွ်ာ္ကိုး၍ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ အရြယ္ မဟုတ္ေတာ့။ နိကၡမ ပါရမီ စိတ္ဓာတ္ ေမြးျမဴကာ လုပ္ေဆာင္ ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ နိကၡမပါရမီ ဆုိသည္မွာ ျဖည့္ဆည္း အပ္သည့္ ပါရမီ ဆယ္ပါးတြင္ ပါဝင္ပါ၏။ ဓမၼစာဆုိ တုိ႔၏ အမိန္႔အရ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိရလွ်င္ မိမိ ေဆာင္ရြက္ လုပ္ကိုင္ ေရးသားသည့္ ေဆာင္းပါး ဝတၴဳမ်ားသည္ မည္သည့္ ေမွ်ာ္ကိုးခ်က္၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္၊ တပ္မက္ဖြယ္ရာမ်ားကို ေမွ်ာ္လင့္ျခင္း လံုးဝမရွိဘဲ ႏုိင္ငံသူ၊ ႏိုင္ငံသားမ်ား အက်ဳိး၊ အမ်ားျပည္သူ အက်ဳိး အတြက္ မိမိ တာဝန္ကို သန္႔သန္႔ေလး ေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း အေလးအနက္ထား တင္ျပ အပ္ပါသည္။

ကြၽန္ေတာ္၏ ေဆာင္းပါးကို နိဂံုးခ်ဳပ္ ေရးသားရလွ်င္ ႏုိင္ငံေတာ္၏ ေစတနာ၊ ေမတၱာကို ေလးစား တံု႔ျပန္ေသာ အားျဖင့္ ဤ လြတ္လပ္ၿငိမ္းခ်မ္းခြင့္ ရသည့္ အခ်ိန္မွ စၿပီး စိတ္ေကာင္း ေစတနာႏွင့္ သည္းခံ ခြင့္လႊတ္ေသာ စိတ္ကိုအစဥ္ ေမြးျမဴလ်က္ မိမိ အက်ဳိး၊ ေဒသ အက်ဳိးႏွင့္ ႏုိင္ငံ့ အက်ဳိးကို သယ္ပိုး ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း ေစတနာမြန္ျဖင့္ ေရးသား လုိက္ရပါသည္။

ေတာင္တြင္း ဘိုသိန္း
ျမဝတီ

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...